שיפוצניקים: איך מנהלים תביעת סיעוד מול חברת הביטוח?

אנשים שבאים מתחום השיפוצים מבינים שהם עוסקים בתחום מרתק, אך גם בתחום שבו עשויות להתעורר לא מעט פציעות, ועל כן ממש כפי שמקפידים על נהלי בטיחות, נעלי עבודה וקסדה, כך גם מקפידים על רכישת ביטוחים מתאימים, כאשר ביטוח סיעודי הוא חלק מהמשוואה. מכאן שאם אכן אירעה תאונה במסגרת העבודה, תאונה שמובילה למצב סיעודי, יש להבין כיצד פועלים, מאלו טעויות נמנעים ומהי הדרך הבטוחה ביותר לנהל את התביעה. מכאן שאם גם אתם מבקשים להשיג את גמלת הסיעוד הגבוהה ביותר ללא בירוקרטיה מתישה וללא סחבת, המידע הבא מוגש במיוחד עבורכם.

לאלו תרחישים מוטב להתכונן?

רבים טועים לחשוב שאם הם רק חושבים על העתיד ועושים ביטוח סיעודי, הם מוגנים. עם זאת, המציאות יותר אכזרית. חברות הביטוח מבקשות להימנע מתשלומים ועל כן ברגע האמת הן מקשות עורף. כך למשל הן עשויות לומר שלא מתרחשת עמידה בתנאים. שנרחיב? כידוע, על מנת לתבוע גמלת סיעוד, יש להוכיח קושי מוחשי ב3 מתוך 6 פעולות בסיסיות (אכילה, התלבשות, מקלחת, שליטה על הצרכים, התניידות, שכיבה וקימה). לכאורה מדובר בבדיקה אובייקטיבית, אך כאשר חברת הביטוח מבצעת אותה, היא עשויה להטות את התוצאות. עובדה זו מצריכה לערוך בדיקת מומחה מטעם הצד של התובע. מבקשים דוגמה נוספת? חברת הביטוח עשויה לקבוע שבעת החיתום הרפואי הוסתרו ממנה פרמטרים מכריעים, כך שברגע האמת היא מסרבת לשלם תגמולים. במקרה זה יש להבין שתפקידה של חברת הביטוח לבחון את הנתונים, ועל כן אין להשלים עם טענות מעין אלו, אלא זה הזמן להגיש תביעה. כל מה שחשוב לדעת על ההליך מוגש עבורכם כאן – המשיכו לקרוא וקבלו את כל המידע החשוב.

מתי פועלים לבד ומתי מעלים הילוך

טרם מערבים עורך דין שבקיא בתחום, יש לעשות כמה צעדים פשוטים. יש לאסוף מסמכים רפואיים באופן מסודר ולהגיש תביעה, בהתאם לפרוטוקול שכל חברת ביטוח מכתיבה. כאשר צעד זה אינו עובד יש לקבל סיוע מקצועי. בנקודה זו חשוב להבין מה בדיוק לומר וכיצד לנהוג בעת הבדיקות הרפואיות. יש להבין שרבים מאנשי השיפוצים נמנעים מלהודות בקושי הרב שהם חשים, וזוהי טעות חמורה. כמו כן, ראוי להבין שסיוע מקצועי לא רק מסייע להוציא לפועל את הגמלה, אלא הוא גם מנחה לגבי סך מימוש הזכויות המשלימות.

שיפוצניקים: איך מנהלים תביעת סיעוד מול חברת הביטוח?

התנהלות ראשונית

לצד הדברים שציינו, גם יש להבין כיצד מתנהלים בנקודת ההתחלה. הרעיון הוא שבעת חתימה על ביטוח סיעודי, חשוב להקפיד על 2 פרמטרים מכריעים: לפנות רק אל חברת ביטוח שידועה כאחת שאינה מערימה קשיים מיותרים, ויש להיות כנים בשלב החיתום הרפואי – אין להסתיר פרטים מחברת הביטוח. אם לא נוהגים כך, ברגע האמת גם עורך הדין המקצועי ביותר יתקשה לסייע.

מגרש משחקים – תחומים אפורים

אכן אירעה תקלה בצד שלכם בשלב החיתום הרפואי? עדיין לא נאמרה המילה האחרונה! בתחום המשפטי תמיד יש תחומים אפורים, ועל כן אם טוענים שנהגתם בהגינות ואילו חברת הביטוח טוענת אחרת, המושכות עוברות לידיים של עורך הדין. עורך דין שמתמחה בתחום הסיעודי ייבחן אלו שאלות הועלו בפני המבוטח ואף יבדוק אפשרות שאין קשר ישיר בין הנסיבות הרפואיות לבין המידע הרפואי שהוסתר מחברת הביטוח. שנסכם? כל עוד עורך דין מקצועי תומך בכם מול חברת הביטוח, עדיין ישנה תקווה.

פונים לקבל סיוע מקצועי

כפי שניתן להבין, חברות הביטוח לא ממהרות לכבד הסכמים וכשזה קורה יש לדעת כיצד פעול. ראשית יש לקבל את הטענות של חברת הביטוח ועמן יש לגשת לעורך דין שעוסק בתחום הביטוחים ושמנוסה בטריטוריה של תביעות סיעוד. ייעוץ מקצועי והכוונה נכונה מסייעים להשיג כל שקל שמגיע כחוק, ואף באופן רטרואקטיבי. בהצלחה!

נגישות
גלילה לראש העמוד